Filozofii naší společnosti vyjadřuje naše logo – letící motýl pro nás znamená cestu vzhůru a právě takový směr bychom chtěli dát životům svých zaměstnanců. Barvy pak symbolizují naši pomoc, ekologické cítění, čistotu našich vizí, ale i obchodní úspěchy.

·  Naším cílem je vytvořit zdravé, slušné a pozitivní pracovní prostředí, v němž vznikají užitečné a kvalitní výrobky širokého praktického využití.

·  Kvalita našich výrobků odráží to, že si naši zaměstnanci příležitosti pracovat váží, a vědí, že dobře odvedená práce přináší další pracovní příležitosti.

·  Chceme být užiteční a snažíme se, aby takové byly i naše výrobky.

·  Snažíme se vždy nalézat řešení spojující produktivitu práce s konkrétními možnostmi našich kolegů.

 
 

TRADELIN - POMÁHÁME POTŘEBNÝM JAKO SOCIÁLNÍ PODNIK

 

1.  Společensky prospěšný cíl

Společensky prospěšným cílem společnosti Tradelin je přispívat k podpoře sociálního začleňování vytvářením pracovních míst pro zdravotně znevýhodněné občany, osoby ohrožené sociálním vyloučením, dlouhodobě nezaměstnané.
Firma Tradelin s.r.o. je primárně zaměřena na zaměstnávání lidí se zdravotním omezením a to především lidí s vysokým stupněm invalidity (vozíčkáři, osoby s omezenou svéprávností, …).
V roce 2024 zaměstnávala z celkového počtu 66 zaměstnanců 65 zaměstnanců se zdravotním handicapem (osoby I., II. a III. stupeň invalidity a OZZ), roční přepočtený počet 20,58. Procento plnění podmínky zaměstnávání více než 50% OZP z celkového počtu zaměstnanců je tedy ročně 164,40%. Veškeré podrobnější informace (čtvrtletní i roční přepočtené počty včetně jednotlivých počtů dle členění stupně invalidity jsou zveřejňovány na stránkách Úřadu práce v Evidenci náhradního plnění).

 

2.  Sociální prospěch

Společnost Tradelin naplňuje principy sociálního podniku uplatňováním konceptu v rámci naplňování činnosti tzv. trojího prospěchu. Společnost zaměstnává osoby se zdravotním či sociálním znevýhodněním (zejména se jedná o osoby s fyzickým postižením a duševním onemocněním). Společnost Tradelin zaměstnává 60 zaměstnanců, z nichž je většina s nějakým druhem postižení. Tato skutečnost nás opravňuje k nabízení tzv. náhradního plnění. Na pravidelných poradách jsou probírány finanční výsledky firmy a další záležitosti týkající se chodu podniku.
Aby byla umožněna práce pro velké procento zaměstnanců Tradelinu, jsou ve firmě zaměstnáváni tzv.“provozní asistenti“, kteří zajišťují pomoc OZP s kompletační a výrobní činností, pomoc při manipulaci s předměty a materiálem na pracovišti, pomoc s pohybem a orientací na pracovišti, zajišťování zakázek pro výkon OZP a agendu s tím související, ….. Jedná se o cca. 300 hodin měsíčně.
Tito asistenti se řídí pokyny jednatele firmy a jsou v přímé spolupráci s mistrovou a personalistkou, které vyhodnocují aktuální stav na pracovišti a stanovují nutnost a potřebnost pomoci jednotlivých asistentů s ohledem na potřeby konkrétních zaměstnanců. Provozní asistenti jsou také namátkově kontrolování pracovníky Úřadu práce (jejich pracovní náplň je na ÚP pravidelně dokládána).
Našim zaměstnancům je v maximální možné míře pomáháno v oblasti případných existenčních problémů. U zaměstnanců s exekucemi například řešíme komunikaci z exekutorskými úřady za zaměstnance, případně jim pomáháme bezúročnými půjčkami zvládnout okamžitou tíživou finanční situaci. Pro zaměstnance, kteří přijdou o možnost bydlení sháníme ve spolupráci s diecézní charitou Brno a dalšími křesťanskými institucemi (chráněné bydlení sv.Michaela v Brně, kláštery v Rajhradě, v Koclířově u Svitav a dalšími) adekvátní možnosti bydlení a dalšího začlenění. Mnoho našich zaměstnanců (dříve dlouhodobě nezaměstnatelných) se díky práci v naší firmě aktivně začlenilo zpět do společnosti. Možnost vykonávat práci, kterou jim jejich omezení umožní, v kolektivu, který je vůči nim vstřícný, kde mohou navázat nové společenské vztahy a kde je jim umožněn pracovní vývoj a růst, má velmi pozitivní vliv na celkový život lidí s těžkým zdravotním omezením. Pravidelnou docházkou do zaměstnání u nich opět vzniká pracovní návyk a stávají se pro společnost přínosem a ne přítěží.
Každé pondělí probíhají v prostorách firmy. Porady se vždy účastní vedoucí provozu, vedoucí asistentů, vedoucí personálního oddělení a fakturace a vybraní zaměstnanci. Porada je v rozsahu cca dvou hodin. Na poradě řešíme asistenční podporu, problémy na pracovišti, komunikační problémy mezi zaměstnanci. Stanovíme počet pracovních hodin, řešíme i soc. zabezpečení našich zaměstnanců. Jednotliví vedoucí mají z 90% kompetenci a samostatnost v rozhodování. Mají spoluzodpovědnost a kompetence rozhodovat za chod firmy.
Nadále vytváříme společenství pravidelného setkávání, kde konkretizujeme individuálně potřeby každého jednotlivce, s ohledem na zdravotní stav (doprovod k lékaři, vyhledání specializovaných zdravotnických zařízení), řešení problémů denní potřeby (doprovod na úřady), psychologická a právní podpora.

 

3.  Ekonomický prospěch

Každý sociální podnik se musí zavázat, že 51 % případného zisku bude reinvestováno. Tržby z prodeje výrobků a nebo služeb a nebo zboží tvoří alespoň 30 % z celkových výnosů. Zisk je používán přednostně pro rozvoj sociálního podniku nebo pro naplnění jeho společensky prospěšných cílů. Reinvestice jsou určeny zejména k vytváření nových pracovních míst pro osoby se znevýhodněním a k rozvoji těch stávajících, dále k profesnímu a osobnostnímu rozvoji zaměstnanců, rozvoji poskytovaných podpůrných služeb, nákupu nových zařízení a technologií, modernizaci a zlepšení pracovního prostředí zaměstnanců, k zavádění nových služeb, k investicím do marketingu podniku.
Za poslední uzavřené účetní období, tj. rok 2024, bylo v rámci reinvestice pořízeno vybavení výpočetní techniky a tiskáren ve výši 33.000 Kč, dále byly pořízeny receptury čističů ve výši 50.000 Kč. Proběhla údržba firemních vozidel na plyn ve výši 23.000 Kč. V rámci tisku komunitních zpráv (Zprávy z Medjugorje) bylo investováno 62.000 Kč jen za tisk (bez dalších nákladů ve výši cca.200.000 Kč/rok). Dále bylo pořízeno vybavení laboratoří a laboratorního zařízení. Případné účetní doklady k nahlédnutí ve firemním účetnictví.

 

4.  Environmentální prospěch

Naše pracovní postupy, výroba i produkty kladou důraz na ekologii. Na pracovišti třídíme odpad. Používáme ekologické čistící prostředky. Minimalizujeme náklady na přepravu a spotřebu energií. Ve výrobě preferujeme recyklovatelné materiály, Svou zodpovědnost vnímáme nejen ve vztahu k člověku, ale i životnímu prostředí a jeho udržitelnému vývoji.
Vyrábíme ekologické čističe a mýdla, uklízíme ekologicky v provozovnách podniku, třídíme odpad, který vozíme do kontenjeru na tříděný odpad. Auta máme na plyn, v prostorách podniku máme nainstalovaná úsporná světla a spořiče vody v umývárnách. Rádi bychom využívali solární panely, ale nemáme na to v současné době finanční prostředky. Jednatel firmy je velmi ekologicky i environmentálně založen.

 

5.  Místní prospěch

Sociální podnik Tradelin se snaží nabízet své výrobky a služby širokému okolí, nejen v místě podnikání, ale i v rámci celé republiky i mimo Českou republiku.
Spolupracujeme velmi intenzivně s Neziskovou organizací Sdružení Neratov, s brněnským sociálním podnikem Teamium s.r.o., s Domovem se zvláštním režimem sv. Luisy (podporujeme je čističi, dezinfekcí a pracími gely, které použijí v běžném denním úklidovém a pracím režimu).
Mariiny misijní ostrůvky B.M.L. (síť komunitních domů, pomoc a péče o potřebné) (podporujeme je čističi, dezinfekcí a pracími gely, které použijí v běžném denním úklidovém a pracím režimu).
Marys Meals ČR – výrobou svíček podporujeme hladovějící děti v Africe, kde se díky této podpoře mohou děti najíst a zároveň vzdělávat.
Spolupracujeme také s řadou škol, které jsou našimi odběrateli, viz:
Mateřská škola Rybička, Příbram
Střední škola, základní a mateřská škola Jistota o.p.s.
Waldorfská škola Brno
Mateřská škola s internátní péčí Jana Novotná Praha
Klokánek (dary pro Klokánek)
Spolupracujeme úzce s firmou Rozvoněno s.r.o. (regionální výrobky, ruční práce, 100% ekologické výrobky, které jsou vyráběny i v naší firmě našimi zaměstnanci). To je dodavatel? Firma Rozvoněno dodá materiál (vosk, knoty,…), my vyrobíme svíčky, které zabalíme a dodáme zpět firmě Rozvoněno. Ta je distribuuje s tím, že jsme na etiketě uvedeni jako spolutvůrci. Výsledný produkt je k dispozici ve specializovaných prodejnách (např.Sonnentor Brno, Brána ke zdraví Pro děti, bezobal a přírodní kosmetika).
Jsme také velmi dobře zapsáni i na Magistrátu města Brna na Odboru sociální péče, kde pracující pověření kurátoři ví, že naše firma je schopna zaměstnat i osoby v tíživé životní situaci (absence či ztráta bydlení, nedostatek prostředků na zajištění základních životních potřeb, po léčbě závislosti na návykových látkách,…) či osoby velmi špatně zaměstnatelné (osoby s nejvyšším stupněm invalidity). Tato spolupráce je nyní již většinou iniciována zaměstnanci magistrátu, kteří vyhodnotí konkrétního klienta jako problematicky zaměstnatelného, osloví nás a my se snažíme pro něj najít možné využití v rámci buď naší výroby či přidružených aktivit (úklidy kostelů, klášterů v Rajhradě,…). Jedná se většinou o lidi bez domova či po léčbě závislostí.